وبلاگ تخصصی علوم پزشکی
وبلاگ تخصصی علوم پزشکی
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, توسط عماد |

 

HTML (برگرفته از حروف اولHyper Text Markup Language زبان کد گذاری ابر متن) میباشد HTML را "اچ تی ام ال" و یا اچتمل بخوانید. زمانیکه شما داخل صفحات یک وب سایت می گردید اجزای گوناگونی را می بینید که تمام آنها در یک چیز مشترک هستند و آن زبان یا کدی است که آنها را تولید می کند که این زبان Hypertext Markup Language یا همان HTML می باشد. به تعریفی دیگر HTML در واقع زبان ساخت صفحات وب می باشد . این صفحات می تواند حاوی متنهای آرایش شده ، Link، تصاویر ، جدول ، Plug – in و ... باشند.
Hyper: متضاد نوشته های خطی( Linear ) است ، اگر شما با زبانهای برنامه نویسی کامپیوتر آشنایی داشته باشید مانند ویژوال بیسیک میبینید که باید کدها را خط به خط بنویسید و تا یک خط اجرا نشود بعدی خوانده نمی شود، یعنی آنها را باید به ترتیب بنویسید تا برنامه اجرا شود ولی HTML اینگونه نیست و الگوی خطی ندارد شما هر کدی را می توانید هر جا که بخواهید بنویسید.
Text: به همان متنی می گویند که می نویسید تا در مرورگر نشان داده شود.
Markup: عملی است که مرورگر برایتان انجام میدهد یعنی یک متن ساده می نویسید ولی جور دیگری نمایش داده می شود.
Language: این هم یک نوع زبان است.
یک فایل HTML فایلی از نوع Text میباشد که متشکل از markup tag ها میباشد. مرورگر یا Browser از روی markup tag ها می فهمد که چگونه باید صفحه را نمایش بدهد. یک فایل HTML باید دارای انشعاب htm و یا html باشد.
اغلب مرورگرها هر دو نوع انشعاب را به خوبی میشناسند ولی ترجیحا به هنگام ذخیره فایلهای اچتمل از html استفاده کنید.( استفاده از انشعابهای سه حرفی مانند htm مربوط به قدیم و سیستم عاملهائی چون DOS بودند.)

نکته: وظیفه اصلی تگ های اچتمل ( Markup tags ) بیان چگونگی نمایش اطلاعات میباشد


نظرات شما عزیزان:

alireza
ساعت18:59---16 آبان 1390
سلام
به نظر شما عشق باشه یا حال؟
این سوال نظرسنجی ماست
اگه دوست دارید منظور از این سوال بفهمید به ما سری بزنید تا همه چیز براتون مشخص بشه
بای بای


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: